“Херсонський Вісник” здійснює моніторинг депутатських звітів

“Херсонський Вісник” здійснює власний моніторинг звітів депутатів Херсонської міської ради у 2017 році.

Звітування депутатів перед виборцями є обов’язком депутатів, закріпленим у статті 16 Закону України «Про статус депутата місцевих рад» «Звіти депутата місцевої ради перед виборцями та зустрічі з ними». У даній статті Закону та у рішенні Херсонської міської ради «Про організацію проведення звітів депутатів міської ради VІІ скликання перед виборцями про депутатську діяльність» від 20.10.2016 року закріплено основні вимоги до звітів, за якими і буде спостерігати “Херсонський Вісник”.

Оцінка депутатського звіту проводитиметься на предмет дотримання об’єктивних вимог зазначених вище законодавчих документів та за оцінкою журналістів visnik.ks.ua за кожним пунктом вимог законодавства. Окремо буде викладено зауваження щодо проведеного звіту. Проект “Моніторинг депутатських звітів 2017” є незалежною ініціативою журналістів visnik.ks.ua і не підтримується фінансово чи в жоден інший спосіб сторонніми особами та організаціями. Журналісти видання не є політологами та/чи експертами у політичній сфері і здійснюють висвітлення подій із максимальним дотриманням журналістських стандартів: 1) баланс думок і точок зору, 2) оперативність, 3) достовірність, 4) відокремлення фактів від коментарів, 5) точність, 6) повнота представлення фактів та інформації.

Основні критерії оцінки:

1. Дотримання періодичності звіту. Закон вимагає не рідше одного разу на рік.

2. Строк проведення звіту: у відповідності до рішення Херсонської міської ради – до 15 грудня 2017 року.

3. Повідомлення виборців. Найбільш суперечлива норма. Закон, якщо його цитувати, вимагає повідомити виборців про час і місце проведення звіту не пізніше, як за сім днів через місцеві засоби масової інформації або в інший спосіб. Поняття “інший спосіб” має широке тлумачення. Зазначене вище рішення Херсонської міської ради вимагає інформуванням про звіт відділу забезпечення депутатської діяльності міської ради не пізніше, як за 10 днів до дня проведення звітів. Зважаючи на суперечливість, оцінка проводитиметься наступним чином: чи проінформовано виборців візуальними способами у строк за 7 днів до звіту;  чи проінформовано відділ забезпечення депутатської діяльності міської ради у строк за 10 днів до звіту.

4. Місце проведення. Забезпечення комфортного перебування виборців (суб’єктивна оцінка).

5. Публічність проведення.

6. Дотримання вимог статті 16 Закону України «Про статус депутата місцевих рад» щодо структури звіту: відомості про діяльність депутата у раді та в її органах, до яких його обрано; про його роботу у виборчому окрузі; про прийняті радою та її органами рішення, про хід їх виконання, про особисту участь в обговоренні, прийнятті та в організації виконання рішень ради, її органів, а також доручень виборців свого виборчого округу.

Журналісти “Херсонського Вісника” нагадують, що у відповідності до статті 2 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” депутат сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі – депутат місцевої ради) є представником інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад. Отже, депутат міської ради має піклуватись не лише про добробут територіального виборчого округу, за яким його було обрано, а й про добробут усього міста.

Please like & share:
віталій урбанський
депутат
депутатський звіт
звіти депутатів 2017