%d0%b1%d0%b5%d0%b7-%d0%bd%d0%b0%d0%b7%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d1%8f

Херсонська міська рада проти прозорості закупівель

Під час XI сесії Херсонської міської ради депутати прийняли проект рішення, який фактично запобігає повній прозорості публічних закупівель за кошти міського бюджету: відтепер розпорядники бюджетних коштів при здійсненні закупівлі до 200 тис. грн. лише звітуватимуть про закупівлю у системі Prozorro – аукціону вони можуть не здійснювати.

Питання про підтримку зазначеного проекту збентежило громадськість іще наприкінці жовтня, коли відповідний проект з’явився у переліку питань порядку денного сесії 30 листопада. Громадська рада при міському голові після попередніх обговорень та консультацій рекомендувала відкласти прийняття рішення до наступної сесії та доопрацювати його таким чином, аби звільнити від участі в аукціонах певні види закупівель на суму 30 – 200 тис. грн. Проте, прикриваючись фразою “ми просто виконуємо вимоги закону”, депутати більшістю підтримали зазначений проект.

Депутат “УКРОПу” Вікторія Борисевич огрунтовано донесла думку про те, що приймати проект у такому вигляді – просто скасування – неможна:

“Тепер громада не зможе контролювати витрати бюджету, великі суми будуть дробити та проводити допорогами. За час роботи допорогу 30 тис. грн. бюджет заощадив 5 млн. грн. До громадської ради депутати не прислухались”.

Від громадської ради виступив Володимир Молчанов, який озвучив рішення дорадчого органу, проте його думку більшість депутатів проігнорувала, посилаючись на Закон України “Про публічні закупівлі” без жодного обгрунтування.

Варто зазначити, що ніхто не скасовував громадський контроль за здійсненням публічних закупівель. Згідно зі ст. 9 зазначеного Закону, громадський контроль здійснюється наступним чином:

Стаття 9. Громадський контроль у сфері публічних закупівель

1. Громадський контроль забезпечується через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до цього Закону, до аналізу та моніторингу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, а також шляхом інформування через електронну систему закупівель або письмово органів, уповноважених на здійснення контролю, про виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та недоліки роботи електронної системи закупівель.

2. Замовники і учасники процедур закупівель та Уповноважений орган повинні сприяти залученню громадськості до здійснення контролю у сфері закупівель відповідно до законів України “Про громадські об’єднання”, “Про звернення громадян” і “Про інформацію”.

3. Громадяни і громадські організації та їх спілки не мають права втручатися у процедуру закупівлі.

Варто також зауважити, що в питаннях прозорості Херсон вчергове негативно “відзначився”: після скандальної спроби закупівлі старих тролейбусів за завищеними цінами місто також відмовилось від повної прозорості закупівель. Варто нагадати, що в багатьох містах України, зокрема в обласних центрах, закупівлі у Prozorro здійснюють із допорогом у 3 – 5 тисяч. При цьому, істотних негативних відгуків не було. Наприклад, у Чернігові поріг для участі у Prozorro складає 3 тис. грн. для товарів і послуг. Подібний досвід також має і Київська МДА, де обсяг закупівель значно більший за херсонський – тим не менш, бюджетні установи звикли до нового законодавства і майже не мають претензій.

Наводимо фото поіменного голосування за зазначений проект, тобто тих, хто проти прозорості публічних закупівель. За фото подяка Вікторії Борисевич, депутату Херсонської міської ради.

Автор: Євгенія Вірлич

6-1 6-2 6-3 6-4 6-5

Please like & share:
депутати
закупівлі
Міська рада
прозорро