КП “Херсонелектротранс” збирається списати 41 тролейбус

На офіційному сайті Херсонської міської ради з’явилась інформація про те, що КП “Херсонелектротранс” збирається списати 41 тролейбус та ще ряд матеріальних цінностей. Проект рішення вже винесено на розгляд XIII сесії Херсонської міської ради, яка має відбутись у квітні.

Дії нинішнього очільника КП “Херсонелектротранс” Єгора Устінова неодноразово викликали обурення громадськості, зокрема під час спроби закупити старі тролейбуси з Європи за завищеними цінами у 2016 року. На щастя, закупівлю вдалось скасувати, але місто потребує тролейбусів, причому якісних і обладнаних для всіх категорій пасажирів.

Під час чергової сесії Херсонської міської ради Єгор Устінов, який окрім очолювання комунального підприємства займається іще й депутатською діяльністю, пообіцяв закупити тролейбуси з низькою підлогою та розглянути питання придбання тролейбусів за рахунок коштів, зароблених підприємством, та розглянути можливість придбання машин в кредит. Все начебто красиво і навіть зворушливо. Аж ось з’являється інформація про списання цілих 41 одиниць рухомого складу КП “Херсонелектротранс” протягом одного року. Що сталось?

Документи про списання

В проекті рішення про списання мова йде про дозвіл на списання протягом одного року сорока одного  тролейбуса та інших основних засобів у зв’язку з непридатністю для подальшого використання, за переліком згідно з додатками. Самих додатків на сайті немає. Умови списання наступні:

– подальше використання всіх деталей, вузлів та агрегатів придатних для ремонту рухомого складу підприємства

–  здача інших деталей як металобрухту до відповідних установ, які мають дозвіл на діяльність щодо приймання та обробки металів.

У преамбулі проекту мова йде про те, що мала місце відповідна рекомендація постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, регуляторної політики та енергозбереження. Щоправда, замість дати комісії проставлено “00.00.0000”. Лист від Єгора Устінова щодо надання згоди на списання основних засобів датований 03.02.2017 № 1-76, отже, комісія мала бути саме в період з 03.02.2017 року, але на сайті Херсонської міської ради таких висновків та рекомендацій віднайти не вдалось у період з 03.02.2017 року.

Усе начебто за законом, але:

1. Немає документів, які підтверджують непридатність для подальшого використання.

2. Немає відповідних висновків та рекомендацій зазначеної комісії.

3. Чому раптом виникла потреба списати таку шалену для Херсона кількість тролейбусів?

Що може відбуватись далі?

Вже у квітні Херсон може залишитись без величезної кількості тролейбусів. “Протягом року” – це доволі широке поняття, а знаючи хист до оборудків з боку певних депутатів, можна навіть не сумніватись, що подібне відбувається не просто так. Які можуть бути причини і наслідки, зокрема негативні і позитивні?

Позитивні: 

— підприємство просто списує непридатне, чиє місце займуть нові машини;

— певні частини і вузли непридатної в цілому машини можуть бути прийнятними для подальшого використання.

Негативні:

1. Відсутність документів про доцільність списання викликає ряд запитань, чи дійсно це списання необхідно робити.

2. Цілком можливі маніпуляції з боку керівництва КП “Херсонелектротранс” на тему “тролейбусів зовсім немає – треба купить хоч щось”. А далі це “хоч щось” може вилитись у повторення спроби минулого року: придбання старезного мотлоху з Європи за завищеними цінами.

Саме останній варіант є найбільш болючим і гострим для Херсона. Отже, необхідно з’ясувати, чи дійсно 41 тролейбус потребує списання і чому необхідно списувати саме таку велику кількість рухомого складу саме протягом одного 2017 року, коли нова партія тролейбусів навіть не закуплена.

Євгенія Вірлич

Please like & share:
списання
тролейбус
устинов
Устінов
Херсонелектротранс