0287

Круглий стіл імені перевізників, або історія про зухвалих пасажирів

20 січня у Малому залі виконкому Херсонської міської ради відбувся круглий стіл за участі перевізників та громадськості з питань підвишення тарифі на проїзд. За даними офіційного сайту міської ради, заплановане підвищення складе з 1,25 грн. до 2,50 грн. у тролейбусі та з 3 грн. до 5 грн. у маршрутці. Однак, до проведення самого круглого столу виникло багато запитань.

Від самого початку стало зрозумілим, що круглий стіл, або нарада, носить характер зібрання, який має повністю виправдати підвищення ціни проїзду. Саме виправдати, а не обгрунтувати. Хоча перший заступник міського голови Ігор Козаков, який головував, зазначив, що діалог має бути толерантним, цього досягнути не вдалось. Підтвердженням цим словам є відеозапис наради.

Начальник Управління транспорту і зв’язку Херсонської міської ради Аліса Вербицька та очільник КП “Херсонелектротранс” Єгор Устінов виступили зі взаємними звинуваченнями із приводу неналежної роботи щодо надання інформації та розрахунків для встановлення обгрунтованого тарифу. На початку зустрічі Ігор Козаков зазначив: “Перевозчики должны будут подготовить все свои предложения. Представители общественности – свои конструктивные. Постараемся найти компромисс”. Однак, компромісу перевізники явно не шукали.

Емоційні заяви перевізників чергувались зі спаплюженням інформації. Наприклад, Оксана Булахова зачитала текст електронної петиції, автором якої є відомий херсонський блогер, громадський діяч та підприємець Владислав Гладкий. Однак, пані Оксана, цитуючи фразу петиції “розірвання угод із перевізником в разі недотримання умов комфортного перевезення пасажирів за наявності протягом року п’яти чи більше скарг від пасажирів до Управління“, забула додати закінчення речення “..що були розглянуті на користь пасажирів” і почала емоційно розповідати, як багато скарг надходить від пасажирів і далеко не завжди вони є обгрунтованими. В результаті, до обговорення підключились інші перевізники, які почали розповідати, якими зухвалими бувають пасажири, які вони невиховані, не вміють себе поводити і всіляко заважають водіям виконувати свою роботу.

З невідомих причин іронію у перевізників викликала іще одна фраза зазначеної петиції: “наявність у транспортних засобах систем провітрювання та кондиціонування салону у літню пору року“. Варто зазначити, що ця проблема є дуже актуальною для Херсона, де в період травень – вересень панує дуже спекотна погода, яка провокує чималу задуху, зокрема в громадському транспорті. Для будь-якої цивілізованої країни подібна умова гідних систем кондиціонування та провітрювання є обов’язковою і навіть не підлягає обговоренню. Проте під час наради в Херсоні перевізники почали голосно критикувати таку вимогу.

Усі зауваження представників громадськості перевізниками сприймались із активним протистоянням, яке іноді переходило навіть в агресію. Юрист перевізника “Корнет-Стиль” зауважив, що економічно обгрунтованою є ціна проїзду в міських автобусах розміром в 12.00 грн., а 5,00 грн. – це компроміс між владою і громадськістю. Проте розрахунки, які підтврджують цю тезу, перевізники надавати не поспішали.

Щодо проїзду в тролейбусах, Єгор Устінов зазначив, що підвищення тарифу на електроенергію зумовлює неможливість тримати ціну проїзду 1,25 грн. Однак, розрахунків, які підтверджують цю тезу, також немає.

30 січня мають відбутись громадські слухання із зазначеної тематики. До того часу триватимуть дискусії, а перевізники матимуть можливість надати обгрунтовані розрахунки.

Автор: Євгенія Вірлич

Please like & share:
маршрутки
проезд