“Мертві” райони Херсона, або куди доходить херсонський транспорт?

Транспортна проблема в Херсоні стає дедалі гострішою. І проблема не лише в тарифі – вона набагато глибша: в Херсоні є кілька мікрорайонів, які майже не охоплені громадським транспортом.

Дуже актуальною проблема перевезень є в мікрорайоні Житлоселище. Наприклад, на зупинці “вул. Робоча” можна побачити об’яву про рух одного тролейбуса і одного маршрутного таксі через зупинку. Причому, за маршрутом 4-го тролейбуса курсують лише дві машини. Раніше була одна, проте в.о.директора КП “Херсонелектротранс” після пропозицій містян відшукав резерви для випуску іще однієї машини. Це чудова новина, але навіть дві машини не в змозі задовольними весь пасажиропотік мікрорайону. Дуже хочеться, аби із придбанням нових тролейбусів проблему було вирішено. Дочекатись маршрутне таксі №34 вкрай важко – у цьому особисто впевнилась я, а мої сусіди за зупинкою підтвердили мої здогадки: люди по 20 – 40 хвилин чекають на маршрутку, хоча на сайті EasyWay зазначено інтервал 10 – 20 хвилин.

Мешканці мікрорайону жваво відреагували на мою скаргу і запитання щодо руху громадського транспорту в даному районі. Виявилось, проблема не просто актуальна, а болюча. Район зупинки “вул. Робоча” – це мікрорайон, де розташовані реєстраційна палата Управління юстиції, корпус МАУП (Міжрегіональна академія управління персоналом), нещодавно відкритий хостел для переселенців та воїнів АТО, а також поліклініка і – увага! – корпус НВК №48 (колишня школа №2), де навчаються дітки з особливими потребами. Мікрорайон складається з багатоповерхівок та приватних будинків у доволі великій кількості. Але найближчі зупинки інших видів громадського транспорту розташовані на площі Ганібала, вулиці Потьомкінській та на Миколаївському шосе – дуже далеко. Район вулиці Робочої та Забалки майже не охоплений транспортом. Його також називають “мертвим районом….. з живими людьми” (цитата херсонки).

Одна із мешканок мікрорайону пише: “Дивовижно: район називається “Житлоселище” – значить, це жилий район. Зранку о 7:45 відходить тролейбус з кінцевої зупинки, а наступна маршрутка (34) йде о 8:20. Такі важливі півгодини, коли кожному треба дібратися на роботу, до ВНЗ, у школу, відвезти дитину в дитсадок – а транспорту ніякого. Потім коли зявляється маршрутка, вона так забивається на кінцевій, що вже на наступній – зупиниці Аграрного університету, де купа народу, вона не зупиняється”.

До речі, про район Забалка – там громадський транспорт не ходить взагалі. Проміжки вул. Олександрівської (кол. Червонопрапорна) від Комкова до Качельної (кол. Сорокіна), та нижче по Качельній аж до Корабельної площі майже “мертві”. Колись, іще до здобуття Україною незалежності, туди прямував тролейбус №7 . Вгору по вул. Качельній до Стрітенської (кол. Рози Люксембург) також транспорту немає, хоча там неподалік розташовані школа, бібліотека, кілька висотних будівель тощо. Район доволі жвавий, проте забутий громадським транспортом міста.

Мешканці району неодноразово звертались особисто до міського голови та управління транспорту. Проте не отримали ані підтримки, ані – тим паче – допомоги в облаштуванні маршрутів.

Отже, у жвавому мікрорайоні обласного центру, де розташовані кілька навчальних закладів, зокрема для дітей із особливими потребами, поліклініка та державні установи, важко пересуватись громадським транспортом, а чекати його можна понад півгодини. Мікрорайон Забалка – це ще й здебільшого відкрита під сонцем ділянка, якою змушені доволі довго пересуватись до найближчої зупинки мами з дітками, люди похилого віку та люди з інвалідністю.

Вирішенням проблеми вбачається запуск додаткових тролейбусів за маршрутом №4 (це цілком можливо із закупівлею нових тролейбусів) та перегляд сітки маршрутних таксі. Останнє також було здійснено іще наприкінці минулого року, проте заходів з реалізації не здійснено, а подробиці роботи не розголошені. Отже, невідомо, чи збирається міська влада переглядати маршрутну сітку у відповідності до потреб мешканців зазначеного району Херсона.

Автор: Євгенія Вірлич

18581665_1399589363440647_8155237018951108649_n

Please like & share:
автобус
забалка
маршрутки
тролейбус
Херсон