“Витрати з бюджету на бренд” виявились обгрунтованими витратами за законне його використання

Напередодні у кількох херсонських Інтернет-виданнях з’явилась інформація про те, що міське управління культури заплатило 50 тис. грн. за розробку бренда Херсона (за іншими версіями – Херсонщини). Однак, це виявилось грубою помилкою журналістів: насправді витрати були цілком обгрунтованими і містили в собі не те, що мали на увазі працівники зазначених видань.

У кількох виданнях поширилась інформація, що наприкінці 2016 року Управління культури Херсонської міської ради заплатило 50 тис. грн. нібито за розробку логотипу міста брендинговому агентству “ГРЕЙДС” (Скріншот статті агенції “МОСТ”).

%d0%bb%d0%be%d0%b3%d0%be%d1%82%d0%b8%d0%bf-%d1%85%d0%b5%d1%80%d1%81%d0%be%d0%bd%d0%b0-2 %d0%bb%d0%be%d0%b3%d0%be%d1%82%d0%b8%d0%bf-%d1%85%d0%b5%d1%80%d1%81%d0%be%d0%bd%d0%b0-1

Інформація швидко поширилась поміж виданнями і захопила соцмережі. Однак, Олексій Мірошніков, директор брендингової агенції “ГРЕЙДС” (GRADES), швидко відреагував і пояснив, що це зовсім не оплата за розробку бренду – це оплата розробки керівництва системи візуальної ідентифікації бренду, або брендбук. Простіше кажучи, для того, аби міська влада та інші могли цілком законно використовувати бренд абсолютно безкоштовно, необхідно розробити зазначений документ та “Положення про використання” бренду – багатосторінковий документ із правилами та прикладами використання. Після цього використання бренду повністю увійде у правове поле. Тобто Управління культури і БА “ГРЕЙДС” ставили на метіпередачу майнових прав на бренд громаді, аби бренд використовувався некомерційним способом з метою просування іміджу регіону.

Олексій Мірошніков:

Усі елементи розроблені в строк і наразі ведеться підготовка сторінки – для зручності користувачів, де все буде викладено у відкритому доступі, включаючи файли для завантаження. Думаю, до кінця січня впораємось.

Також директор агенції додав:

Що стосується адекватності суми, то вартість подібної роботи в інших містах України становила близько 8 – 10 тис. євро. Хтось із журналістів згадав, що “Скіфське Сонце” було незадіяним після 2012 року, але це також неправда. Проведено десятки заходів, де використовувався бренд, причому всі заходи успішні. Також є інші вагомі причини, чому місто лише виграє від спільного із областю бренду. На практиці це було яскраво продемонстровано на спільному стенді міста і області на Львівській виставці ТерЕкспо-2016, восени минулого року.

І до речі, за розробку самого логотипу Скіфське Сонце ніхто не заплатив: це громадська ініціатива, яку ГРЕЙДС реалізував власними силами за власний кошт у відповідності до розробленого технічного завдання.

Чому саме Скіфське сонце?

У багатьох читачів може виникнути запитання: “Чому саме Скіфське Сонце?” Відповідь на це запитання викладена в концепції конкурсної пропозиції, яку агенція “Грейдс” подавала на конкурс. Після конкурсу було висловлено щиру подяку усім, хто брав участь у підготовці бренду. А вичерпна інформація про конкурс, учасників, безпосередньо бренд та інші новини стосовно бренду можна знайти у новинній стрічці brand.ks.ua.

Отже, бренд свого часу переміг у конкурсі і дійсно став візитівкою Херсонщини – візуальним уособленням міста. Проте для того, аби цілком законно використовувати його і активно просувати імідж Херсонщини поза межами регіону і країни, необхідно також розробити якісний брендбук, який дозволить уникнути всіх негараздів із авторським правом. Більш того, умовою участі у багатьох міжнародних заходах – не лише туристичного напрямку – є обов’язкова наявність бренду та брендбуку. Таким чином, 50 тисяч гривень з херсонського бюджету найближчим часом можуть перетворитись на набагато більші інвестиційні вливання в місто і область. Подібні витрати є яскравим прикладом того, що кошти витрачаються не на “проїдання”, а на розвиток Херсона і Херсонщини.

Автор: Євгенія Вірлич

Please like & share:
бренд
брендбук
грейдс
мирошников
мірошніков
скифское солнце
скіфське сонце