Крихітки на мільйон у Херсонській міській раді

Не так страшні ями на херсонських дорогах, як премії, які платять тим, хто має ті ями усувати. Або принаймні не давати їм рости. Днями стало відомо, що Херсонська міська рада витратила майже мільйон гривень лише на заохочення працівників органів місцевого самоврядування – до свята. Між тим, і на інші свята місцеві можновладці не гребують преміювати співробітників за рахунок херсонських платників податків. І добре, якби було, за що… А давайте подивимось, як заохочують працівників тих органів місцевого самоврядування в Херсоні, які стають авторами найбільшого колапсу в місті – транспортного: міської ради та управління транспорту.

Скільки премії виплатили у міськраді?

У відповідності до даних системи 007.org.ua Херсонська міська рада перерахувала своїм співробітникам 674 486,60 грн. премії у 2018 році. З них:

22 260,00 грн. – премія до дня юриста;

351 180,00 грн. – премія до дня місцевого самоврядування працівникам виконкому;

2 000,22 грн. – премія до дня місцевого самоврядування заступнику міського голови Ігорю Козакову;

2 025,38 грн. – премія до дня місцевого самоврядування секретарю міської ради Олені Урсуленко;

Окремо виділена і премія екс-керуючої справами Катерині Гандзюк у березні – 2 000 грн.;

292 000,00 грн. – премія працівникам за березень;

3021,00 грн. – премія працівникам за лютий.

Звісно, гідна робота має винагороджуватись преміями, але найбільш цинічним виглядає преміювання до дня місцевого самоврядування у місті, яке за результатами авторитетних досліджень посідає 21 місце в рейтингу демократичності міст України серед 24 міст-учасників та має низький рівень демократичності відповідно до стандартів кращого врядування.

“Вишенькою на тортику” стала матеріальна допомога у розмірі 8109,00 грн. першому заступнику херсонського міського голови Ігорю Козакову для вирішення соціально-побутових питань. Справа у тому, що Ігор Козаков обслуговується в іншому банку, на відміну від переважної більшості працівників виконкому, тому виплати йому легко проаналізувати за відкритими даними:

Платіжне доручення. Джерело: 007.org.ua

Платіжне доручення. Джерело: 007.org.ua

Справа у тому, що матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань, на відміну від матеріальної допомоги на оздоровлення не є обов’язковою виплатою і виплачується за заявою працівника у разі скрутного матеріального становища, у зв’язку з тривалою хворобою та в інших випадках. Рішення про надання матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань ухвалюється керівником, виходячи з обставин, викладених у заяві працівника, за наявністю коштів на це.

Сльози на очі навертаються, коли розумієш, що у людини, середня зарплатня якої становить понад 21 000 грн. на місяць, а відпускні становили 47 200 грн. (у жовтні 2018 року — 43 000 грн., у червні – 4200 грн.) терміново виникає потреба матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань у розмірі 8109 грн.

Виплачена зарплатня Ігорю Козакову у 2018 році (за даними 007.org.ua), грн.
Січень 17 913,33
Лютий 18 055,66
Березень 17 171,62
Квітень 17 892,69
Травень 21 006,85
Червень 20 374,68
Липень 26 565,72
Серпень 29 055,66
Вересень 26 869,80
Жовтень 12 252,36
Листопад 27 052,26
Всього 234 210,63

До речі, в Херсонській області – одна з найнижчих офіційних середніх заробітних плат в Україні: у жовтні 2018 року вона становила 7 271 грн. Це сума нарахованої заробітньої платні, виплачена менша принаймні на 19,5% (ПДФО+військовий збір).

Якби не нескінченні транспортні та комунальні колапси у Херсоні, вочевидь, ніхто б і не критикував такі великі виплати першому заступнику міського голови – вони були б виправдані. Але Херсон раз по разу називають містом із жахливими дорогами та ще більш жахливим транспортом. І ці проблеми не вирішувались роками, а Ігор Козаков є заступником міського голови вже два роки – і це саме його сфера відповідальності. За цей час принаймні частину проблем можна було б вирішити або принаймні постаратись це зробити. Натомість виплати ростуть, а проблем не меншає.

Премії за транспортний колапс

А тут – іще цікавіше: управління транспортної та дорожньої інфраструктури і зв’язку (код за ЄДРПОУ 26472400). Інтерес до цього управління мабуть найбільший у херсонців, адже транспортний колапс у місті та підвищення цін на проїзд у маршрутних таксі зумовили невдоволення городян, яке досягло апогею у листопаді: тоді понад півтисячі городян прийшли до міської ради з вимогами звільнити начальника управління транспортної та дорожньої інфраструктури і зв’язку та директора комунального підприємства “Херсонкомунтранссервіс”.

Трохи передісторії. У жовтні виконком Херсонської міської ради підвищує вартість проїзду до 6 грн. В суді це рішення оскаржується – і суд встановлює зниження вартості проїзду до розгляду справи по суті. Проїзд знову коштує 4 грн. Однак “обурені” маршрутники возять по 6 грн., а деякі – по 8 і по 10! І управління транспорту в даній ситуації нічим не зараджує! Зрештою, городяни влаштовують мітинг і висувають вимоги транспортникам.

Отже, управління транспорту протягом довгого часу демонструвало власну безсилість. Але на виплатах це жодним чином не позначалось. Звернемось до відкритих джерел даних.

Управління транспорту виплачує зарплатню і премію єдиним платежем: “зарплата і премія”. Як віднайти премію? Звісно, це будуть неточні розрахунки, але максимально наближені до життя:

1. Запитуємо штатний розпис на кожен період 2018 року інформаційним запитом.

2. Вираховуємо 20,5% відрахувань, адже у штатному розписі відображено суму нарахувань – так звану “брудну”. Зазначені 20,5% – це ПДФО (18%)+військовий збір (1,5%)+профспілкові внески (1%).

3. Різниця між фактично виплаченою сумою та затвердженої кошторисом і буде приблизним обсягом премії.

Результати – в таблиці нижче:

Виплачена зарплатня та премії працівникам управління транспортної та дорожної інфраструктури і зв’язку у 2018 році, грн.
Місяць Виплачена зарплатня+премія, грн.

(за даними 007.org.ua)

Затверджено штатним розписом (за мінусом 19,5% податків та 1% профспілкового внеску) Сума премії, грн.
Січень 86 540,60 78 355,44 8 185,16
Лютий 147 533,04 78 355,44 69 177,60
Березень 105 990,30 78 355,44 27 634,86
Квітень 123 871,43 78 355,44 45 515,99
Травень 128 665,74 95 104,22 33 561,52
Червень 118 177,43 95 104,22 23 073,21
Липень 101 870,26 95 104,22 6 766,04
Серпень 104 652,76 96 266,31 8 386,45
Вересень 113 368,26 96 266,31 17 101,95
Жовтень 102 720,29 96 266,31 6 453,98
Всього 1 133 390,11 245 856,76

Отже, обсяг премій працівникам управління за 10 місяців 2018 року – 245 856,76 грн. Це неточна сума, але дуже близька до правди. Погрішність можуть становити, наприклад, вакантні посади – та й ті у бік збільшення виплат із розрахунку на одного працівника. Якщо взяти до уваги, що в управління за даними наданих штатних розкладів працює 15 осіб, то виходить, що кожен у середньому отримав принаймні 1639 грн. премії на місяць. До речі, “скромних” окладів в управлінні немає, отже робота має виконуватись якнайкраще. Але це явно не про херсонське управління транспорту. Надаємо один зі штатних розкладів управління (станом на 01.08.2018 року).

Штатний розпис управління транспорту (станом на 01.08.2018)

Штатний розпис управління транспорту (станом на 01.08.2018)

Сайт підтримки бухгалтерів пояснює, що зазвичай премії виплачують за високі трудові показники, зразкове виконання працівником своїх обов’язків, освоєння ним нової техніки або технології, за роботу в нічний час тощо. Вочевидь, високим трудовим досягненням херсонського управління транспорту є організація та підтримка транспортного колапсу в Херсоні протягом двох років.

І наостанок…

Мільйон гривень на премії та інші виплати, які явно не відповідають очікуванням херсонців про якісну роботу чиновників та ефективне використання надходжень до бюджету, ми вже явно нарахували. Навіть більше. А це лише два органи місцевого самоврядування в місті. Насправді ж установ, які отримують значно більше, ніж це передбачає їхня реальна робота, можна нарахувати чимало. Можна заперечити: кожна робота має гідно оплачуватись – неможна вимагати нормальної роботи за малу зарплатню. Однак, та зарплатня, яку ми наразі бачимо, зовсім не маленька і явно вимагає відповідальності від посадових осіб. Натомість ми бачимо розбиті дороги, відсутність необхідної кількості транспорту, ігнорування вимог городян тощо. “Крихітки на мільйон” стають дедалі дорожчими для платників податків у Херсоні.

Автор: Євгенія Вірлич

Please like & share: