Вам вирішувати, що купувати – м’ясо чи фрукти!

На сьогоднішній день цінова ситуація на споживчому ринку це не те явище, яке може викликати позитивні емоції.

Про те, у якому становищі опинилися херсонці як покупці товарів та послуг, ми поспілкувалися із начальником відділу сприяння розвитку підприємств споживчого ринку Наталією Литвиновою:

«Сьогодні ціна на товари має надзвичайно важливу роль для покупців, – розповідає вона. – Споживач самостійно формує своє ставлення до товару та можливість і доцільність його придбання, залежно від фактичного рівня ціни.

Всупереч закономірності, що зростання ціни веде до зменшення кількості товару, торговельні мережі міста насичені продовольчими товарами та їх завезення здійснюється регулярно.

Закон попиту діє, як і раніше. Залишається попит на товари першої необхідності, такі як хліб, молокопродукти, борошно, цукор, яйця, м’ясо та м’ясопродукти, плодоовочеву продукцію. Знижено попит на рибні консерви, солену та морську рибу, які не відрізняються дешевизною».

В основному зменшили свої витрати пенсіонери. Звісно, пенсії у них невеликі, що не дає можливості «пошикувати». Тому і у продуктових питаннях люди похилого віку почали ставити якісь пріоритети – їм вирішувати, що купувати: м’ясо чи фрукти! А і на перше, і на друге ціни зросли.

– Раніше я могла дозволити собі купувати «молочку», м’ясо та фрукти, в необхідній для мене кількості. Зараз «молочка» подорожчала. Не набагато, але по кишені «б’є», – каже херсонка Лариса Тихонова.

Хвилюючим залишається і питання дитячого харчування. За словами Наталії Литвинової, багато молодих мам скаржаться, що не мають можливості купувати дитячі суміші. Наприклад, баночка «Малятка» коштує 38 грн, при тому, що тиждень тому її вартість складала 32 грн. Ціни ростуть, наче «на дріжджах»!

Найбільше обурюються споживачі тому, що ціна росте не лише на імпортні, а й на вітчизняні товари. Чому ж складається така ситуація?

Місцеві виробники виготовляють продукцію на херсонських сільськогосподарських, переробних та харчових підприємствах.

Кожен із них має можливість реалізовувати свої товари, адже дирекція ринку надає їм на це місця. На сьогодні таких місць близько 90.

Крім того, на кожному ринку є «куточки ферми». Управління споживчого ринку розповсюдило між директорами ринків 23 банери, що і є дозволом на розміщення фермерських продуктів.

Звісно, продукцію підприємства постачають не щодня. В основному один-два рази на тиждень. Та люди уже знають «своїх» поставників і купують у них.

В основному привозять «молочку» – Бериславський, Цюрупинський, Чаплинський маслозавод, «Данон-Дніпро», «ФРІДОМ ФАРМ БЕКОН». Із Чорнобаївки завозять яйця, з Каховки – ковбаси. Також поставляють продукцію агропідприємство «Зоря», фермери із господарств «Курінь», «Весна» та інші.

Дуже часто для того, щоб реалізувати продукцію по нижчим цінам, влаштовують ярмарки. До них, звісно, залучають місцевих товаровиробників.

Ціну встановлюють, беручи до уваги оплату собівартості продукції, затрати на робочу силу, автотранспорт та оплату за оренду прилавку.

Однак, така продукція точно гарантує якість і попит. Це ж закономірність – якщо товар якісний, то і попит на нього буде немалий. На жаль, і ціна також.

Не додають радості покупцям і нараховані податки.

Згідно із Законом України від 28.12.2014р. №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі Закон), з 1 січня поточного року передбачено ряд змін у податковому законодавстві, у тому числі й з питань адміністрування акцизного податку. Тобто, на ряд товарів нараховується акцизний податок у розмірі 5% від вартості товару.

Відповідно до Митного кодексу України, до переліку підакцизних товарів внесені алкогольні напої, пиво, бензин, дизельне паливо, спирт етиловий не денатурований, транспортні засоби, тютюнові вироби, ювелірні вироби.

Таке введення акцизного податку – частина реформи з децентралізації, згідно якої ці кошти мають залишатися на місцях, тобто, поповнять бюджет Херсона. У цьому році планується отримати не менше 20 млн. грн таких доходів. Однак, дані про такого роду виручку будуть розраховані Херсонською обласною службою лише в середині квітня.

Яка реакція населення на зміни?

А народ уже просто звик купувати товари за такими підвищеними цінами.

– Спочатку телефонували і нарікали. Однак, ажіотажу у нас не було. І люди як купували товари, так і будуть купувати, – запевнила Наталія Литвинова.

Альона Мовчан

 

Please like & share:
Новини
Новини міста
ринок
Херсон