marshr

Хто є хто в міських перевезеннях Херсона

Останнім часом до міського транспорту Херсона прикута особлива увага, причиною якої є намагання влади підвищити проїзд у міському транспорті. Якщо в тролейбусах підвищити проїзд вдалось з 1,25 грн. до 2,50 грн. (саме таку ціну сплачуватимуть з 13 лютого), то проти підвищення тарифів на проїзд у міських автобусах громадськість і адекватна частина депутатського корпусу виступають доволі активно. Головні вимоги – це огбгрунтовані розрахунки і забезпечення якості перевезень.

Розрахунками деякі перевізники назвали те, що вони опублікували після численних вимагань і суперечок на офіційному сайті Херсонської міської ради. З шести перевізників такі “документи” надали лише три: ТОВ “Іксора”, ПАТ “Ремпобуттехніка-Херсон” та ПФ “МИС”. Однак, звідки перевізники взяли подібні дані, невідомо. Отже, можна припустити, що будь хто може написати будь що і назвати це розрахунками.

Варто зазначити, що Управління транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку Херсонської міської ради іще в грудні 2016 року сплатило 190 тис. грн. за Розроблення маршрутної мережі міських автобусних маршрутів загального користування, однак, цю роботу ніхто не бачив, а управління мотивує відмову її надавати тим, що вона знаходиться на доопрацюванні. Виникає, окрім низки інших, перше логічне запитання: як можна підвищувати тариф, не маючи науково підтверджених розрахунків? Щоправда, Ігор Козаков – перший заступник міського голови Херсона – навіть не приховує, що херсонським ученим не довіряє. Дивне ставлення до науки міста, особливо враховуючи той факт, що ХНТУ має доволі сталі сильні позиції в науковому світі.

Отже, хто є хто в міських перевезеннях і хто чим має займатись?

Управління транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку Херсонської міської ради працює на основі Положення і начальником цього управління наразі є Вербицька Аліса Анатоліївна. У відповідності до офіційної відповіді на інформаційний запит, розрахунки вартості перевезень автобусним транспортом здійснюються на основі відповідної методики, затвердженої Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України.

Screenshot_8

Так само відповідний наказ є для розрахунку тарифів на перевезення міським електричним транспортом. Ці розрахунки в Херсоні має здійснювати КП “Херсонелектротранс”.

Єдиним комунальним підприємством, яке в Херсоні займається автобусними перевезеннями, є КП “Херсонкомунтранссервіс”. Інші підприємства-перевізники є приватними і не підтримуються міським бюджетом: ТОВ “Іксора”, ПАТ “Ремпобуттехніка-Херсон” ПФ “МИС”, ТОВ “Союз-Авто”, ПП “Корнет-Стиль”.

Кожен із перевізників бере участь у конкурсі на визначення перевізника за певними маршрутами, а в подальшому укладає договори з Управлінням транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку Херсонської міської ради. Кожен договір визначає як права, так і обов’язки двох сторін. Вимоги громадськості та деяких депутатів Херсонської міської ради щодо якості перевезень наразі є не просто обгрунтованими, а нагальними.

Громадськість має повне право вимагати якісних перевезень, адже якість – це одна із суттєвих умов договорів на перевезення. В разі невиконання Перевізником умов договору останній може бути розірваний, зокрема достроково і в односторонньому порядку. Під час укладання договорів обидві сторони керуються наступними законодавчими документами: Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про автомобільний транспорт”, “Про дорожній рух”, Постановами Кабінету міністрів України “Про затвердження правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту”, “Про затвердження порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування” та низкою інших нормативно-правових актів.

Наразі міська влада намагається будь-якими шляхами “протягнути” рішення про підвищення вартості проїзду. При цьому, вимоги про повне обгрунтування ціни ігнорується, як і вимога підвищення рівня комфорту. Відкритість перевізників та міської влади стосовно умов перевезення також залишає бажати кращого. В якості противаги можна навести приклад КП “Київпастранс”, яке надає на своєму сайті повний набір інформації про обслуговування та ціноутворення.

Автор: Євгенія Вірлич

Please like & share:
автобус
вербицкая
вербицька
пролейбус
тариф