Отримання субсидій – що нового?

Близько двох місяців тому в Україні розпочався процес оформлення субсидій. За цей час запропонована система показала суттєві недоліки. Більшість українців нарікає, що отримати субсидію дуже складно – прийому спеціаліста потрібно годинами очікувати в чергах, та й форма декларації досить об’ємна. Міністерство соціальної політики взялося за максимальне спрощення цієї процедури.

Нещодавно вийшла постанова Кабінету міністрів України №475 (від 28 червня 2015 року), якою передбачено новий порядок нарахування субсидій. Вона надає можливість призначати субсидію на підставі доходів людини за попередні три місяці (а не за календарний рік – як було досі). Це дозволяє оперативніше і точніше визначити розмір субсидії, опираючись на реальні доходи людей. У пенсіонерів тепер є можливість отримувати субсидію на основі даних останнього місяця.

Серед основних нововведень можна виділити впровадження нової форми декларації. Тепер  у ній не потрібно вказувати розмір доходів – потрібно зазначити лише джерело (заробітна платня, пенсія, стипендія тощо). Потім місцеві органи соціального захисту будуть самі звертатися до податківців та Пенсійного фонду. Після того як строк отримання субсидії закінчиться, розрахунок на наступний період пройде автоматично. Для цього працівники соцзахисту зберуть необхідну інформацію вже без участі громадян. Потім, у наступні два місяці, держслужбовці приймуть рішення щодо надання чи ненадання субсидії і про своє рішення зобов’язані повідомити письмово.

Для того, щоб відшкодувати витрати по оплаті житлово-комунальних послуг, субсидія призначається на 1 рік. Вона розраховується за наступною схемою:

– опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня;

– сезон без опалення – з 1 травня по 30 вересня.

Для придбання побутового палива субсидія призначається раз на рік.

Також суттєво збільшився список тих, хто може отримати субсидію. Наприклад, тепер на це мають право наймачі квартир, які оплачують згідно з письмовим договором оренди житла вартість житлово-комунальних послуг.

У разі смерті власника житла субсидія може бути призначена на одну дієздатну людину, зареєстровану у цьому приміщенні. Для платників єдиного податку I, ІІ та ІІІ груп визначено мінімальний дохід, який береться до уваги при призначенні субсидії, розмір якого складає відповідно – один, два та три прожиткових мінімумів.

При призначенні житлової субсидії до сукупного доходу сім’ї не належать доходи від депозитів, аліменти, фінансові забезпечення військовослужбовців, які беруть участь в АТО, та допомога: на поховання, громадських організацій, одноразова при народженні дитини чи жінкам з почесним званням «Мати-героїня».

З приводу того, як на сьогоднішній день відбувається видача субсидій в управлінні праці та соціального захисту населення Суворовської районної у м. Херсоні ради, ми поспілкувалися з начальником управління Аллою Безкоровайною. Алла Петрівна розповіла, що проблем вистачає. Насамперед, декларації, що надходять до управління поштою (на сьогодні їх близько 1 600) в основному заповнені з помилками. Співробітникам доводиться телефонувати херсонцям для уточнення інформації. Дуже часто людей запрошують в управління, бо деякі дані, що по різним причинам не вказані в декларації, повинні бути заповнені власноруч.

«Зараз нам доводиться дуже важко. Для того, щоб прийняти якомога більше людей працюємо навіть у вихідні. На сьогоднішній день ми вже прийняли близько 4 тисяч громадян і черги не рідшають. Нам катастрофічно не вистачає працівників», – додала наприкінці розмови Алла Петрівна.

Шановні читачі! З питань оформлення субсидій радимо звертатися до районних управлінь праці та соціального захисту населення у місті Херсон:

Комсомольський район – вул. Суворова, 29, тел. 22-96-81;

Дніпровський район – вул. Перекопська, 166, тел. 35-44-65»

Суворовський район – вул. Маяковського, 8, тел. 22-33-35.

Ніна Жовтобрюх

Please like & share:
субсидії
Херсон